Journal 1 – 8/4/2009

Journal forex saya bermula pada hari ini 8/4/2009. Disini saya cuma akan postkan hasil dan cara saya melakukan OP (Open Post). Mintak maaf sekiranya gambar kecil, anda boleh klik gambar untuk melihat paparan yang lebih besar bagi tujuan pembelajaran.

EU – Pagi

journal1-eu12

EJ – Pagi

journal1-ej13

UJ – Pagi

journal1-uj11

GU – Petang – Keadaan semasa trading berlaku

journal1-gu-semasa

GU – Petang – Keadaan selepas trading

journal1-gu11

EU – Petang

journal1-gu2

ini semua adalah hasil hari ini 8/4/2009. Nampak memang sikit, saya cube disiplinkan diri saya untuk mengambil 10pips sahaja untuk setiap trade. Ingat, Forex bukan sistem cepat kaya, kita nak kaya dengan satu malam memang tidak dapat sekiranya masih baru dalam forex ni. Jadi cukupla dengan satu trade untuk satu pair, asalkan jangan rugi.

Cube renungkan, 0.1lot. 10 pip= dpt 10usd

Bile sudah mahir, 3.0lot. 10 pip= dpt 300usd

Tinggalkan komen